Autor: Jakub Swacha | 179 |
Strony: 179-188
DOI: 10.18276/si.2015.38-13
pełen tekst
Streszczenie
W artykule podjęto problematykę wdrażania gamifikacji w e-learningu w kontekście różnorodności typów uczestników kursu. Opisano elementy wspólne dla gier i edukacji, wskazano środki ich implementacji w e-learningu, przybliżono typologię uczestników systemów zgamifikowanych i wskazano środki implementacji kluczowych elementów gamifikacji adekwatne dla poszczególnych typów uczestników, charakteryzujących się specyficznym rodzajem motywacji wewnętrznej lub zewnętrznej.
Słowa kluczowe: e-learning, gamifikacja, typologia uczestników
GAMIFICATION OF E-LEARNING IN THE CONTEXT OF PARTICIPANT TYPE DIVERSITY
Summary
The paper addresses the issues of implementing gamification in e-learning courses in the context of participant type diversity. It lists the key elements shared by games and education, describes how they can be implemented in e-learning, explains the typology of gamified system users, and suggests means of implementation of key gamification elements adequate for respective participant types, characterized by specific kind of intrinsic or extrinsic motivation.
Keywords: e-learning, gamification, participant typology
DOI: 10.18276/si.2015.38-13

Streszczenie
W artykule podjęto problematykę wdrażania gamifikacji w e-learningu w kontekście różnorodności typów uczestników kursu. Opisano elementy wspólne dla gier i edukacji, wskazano środki ich implementacji w e-learningu, przybliżono typologię uczestników systemów zgamifikowanych i wskazano środki implementacji kluczowych elementów gamifikacji adekwatne dla poszczególnych typów uczestników, charakteryzujących się specyficznym rodzajem motywacji wewnętrznej lub zewnętrznej.
Słowa kluczowe: e-learning, gamifikacja, typologia uczestników
GAMIFICATION OF E-LEARNING IN THE CONTEXT OF PARTICIPANT TYPE DIVERSITY
Summary
The paper addresses the issues of implementing gamification in e-learning courses in the context of participant type diversity. It lists the key elements shared by games and education, describes how they can be implemented in e-learning, explains the typology of gamified system users, and suggests means of implementation of key gamification elements adequate for respective participant types, characterized by specific kind of intrinsic or extrinsic motivation.
Keywords: e-learning, gamification, participant typology