ul. Mickiewicza 64, 71-101 Szczecin
tel. (91) 444-1985
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Dyrektor Instytutu: dr hab. prof. US Edyta Rudawska
Instytut Zarządzania i Marketingu powstał 1.10.2013 r.
Konferencje 'Czas na rozwój'
Czas na rozwój 2019
W dniach 6-8 czerwca 2019 r. odbędzie się III edycja Konferencji "Czas na rozwój".
Czas na rozwój 2017
W dniach 18-20 maja 2017 r. odbyła się II edycja Konferencji "Czas na rozwój".
SPRAWOZDANIE i FOTORELACJA Z KONFERENCJI »
Czas na rozwój 2015
KONFERENCJA BIZNESU I NAUKI
Czas na rozwój – Wyzwania dla przedsiębiorców i naukowców 21-23 maja 2015, Świnoujście
|
Aktualności
XXIII Warsztaty Metodologiczne z Metod Ilościowych w Badaniach Marketingowych
im. Profesora Stefana Mynarskiego, Szczecin 5.06.2019
Zaproszenie
Formularz zgłoszenia
Warsztatowy Czerwiec
Koło Naukowe Marketingu działające przy Katerze Marketingu zrealizowało projekt pn. Warsztatowy Czerwiec - obejmujący cykl czterech warsztatów szkoleniowych, których celem było podniesienie kompetencji w obszarze zdrowego żywienia, planowania ścieżki kariery, sposobów nawiązywania wartościowych kontaktów, a także sztuce wystąpień publicznych.
Bardzo serdecznie dziękujemy prelegentom, za przekazanie wartościowej wiedzy podczas warsztatów, natomiast uczestnikom za zainteresowanie i wspaniałą atmosferę, którą stworzyli podczas spotkań. Namiastkę panującego podczas warsztatów klimatu można doświadczyć oglądając relację poniżej.
Nagranie z warsztatów >>>
W dniu 27.04.2018 Katedra Marketingu wraz z członkami Koła Naukowego Marketingu miała przyjemność gościć w murach WNEiZ uczniów Technikum Zawodowego nr 4 w Szczecinie. Przyszli technicy organizacji reklamy, mogli podczas wykładu otwartego zapoznać się z atutami silnej marki, jej elementami, a także sposobami jej właściwego kreowania. Nie był to standardowy wykład, gdyż dla uczniów Koło Naukowe Marketingu przygotowało szereg atrakcji. Na początku goście mogli wykazać się pamięcią znanych logotypów, następnie wzięli udział w konkursie dotyczącym marki, w którym do wygrania były atrakcyjne nagrody, a także mogli sprawdzić eksperymentalnie, podczas testu napojów typu cola, czy marka przy wyborach konsumenckich ma znaczenia...wyniki testu zaskoczyły samych uczestników. Dziękujemy za odwiedziny, bardzo miło było nam Was gościć!
View the embedded image gallery online at:
http://wneiz.pl/izim#sigFreeIde8b9421beb |
W dniu 1 grudnia 2017 mieliśmy przyjemność gościć grupę uczniów VII klas Szkoły Podstawowej nr 3 im. Juliusza Słowackiego w Szczecinie, w ramach nowo powołanej inicjatywy "Kuźnia ekonomistów".
Podczas spotkania uczniowie mieli możliwość wysłuchania wykładów przygotowanych przez pracowników Katedry Marketingu: "Być jak Steve Jobs - jak kreować marki, które pokocha świat”, Katedry Ubezpieczeń i Rynków Kapitałowych: "Finanse w sporcie" oraz Katedry Zarządzania i Inżynierii Wiedzy: "Ciekawostki komputerowe - big data, uczenie maszynowe i bezpieczeństwo komputerowe dla każdego”.
W programie wizyty na WNEiZ odbyła się także wycieczka pod przewodnictwem kierownika obiektu, który zaprezentował młodzieży najważniejsze i najciekawsze miejsca na Wydziale, tak aby mogli choć trochę poznać atmosferę uczelni wyższej.
View the embedded image gallery online at:
http://wneiz.pl/izim#sigFreeIdd68280604a |
W dniu 25.10.2017 roku Katedra Marketingu WNEiZ zorganizowała II edycję transmisji online, największej w Polsce konferencji praktyków z zakresu marketingu internetowego. Całodniowe wydarzenie miało miejsce na Auli Nowej Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania.
Podczas konferencji można było zapoznać się z wystąpieniami 17 znanych praktyków w dziedzinie e-marketingu. Wydarzenie zgromadziło liczne grono odbiorców, którzy poza wysłuchaniem ciekawych prelekcji, mogli także wziąć udział w zorganizowanym dla nich konkursie z nagrodami.
Wszystkim uczestnikom konferencji dziękujemy za tak liczne przybycie, a zwycięzcom nagród serdecznie gratulujemy.
View the embedded image gallery online at:
http://wneiz.pl/izim#sigFreeIdf5ac710706 |
„Jak kreować swój wizerunek w mediach społecznościowych” to temat wystąpienia dr Mateusza Grzesiaka, które miało miejsce 9.05.2017 w Auli Nowej Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania. Organizatorem tego wyjątkowego spotkania była Katedra Marketingu WNEiZ US.
Mateusz Grzesiak jest trenerem rozwoju osobistego, doktorem nauk ekonomicznych, psychologiem, prezesem Starway Institute, autorem kilkunastu książek. Wykładał i szkolił w 7 językach m.in. w Brazylii, Meksyku, Izraelu, Niemczech i Anglii. Specjalizuje się w psychologii marketingu i sprzedaży, w tym zakresie współpracuje z Zarządami wielu międzynarodowych firm i prowadzi autorskie szkolenia, które cieszą się ogromną popularnością.
Zorganizowane wydarzenie spotkało się z ogromnym zainteresowaniem zarówno ze strony studentów, jak i pracowników Wydziału. Dowodem tego było liczne przybycie uczestników, a także żywa dyskusja trwająca w czasie spotkania oraz po jego zakończeniu. Uczestnicy mogli otrzymać autograf, zrobić sobie wspólne zdjęcie oraz porozmawiać z Mateuszem Grzesiakiem.
View the embedded image gallery online at:
http://wneiz.pl/izim#sigFreeId2d66479c62 |
Dnia 17.03.2017r. w Auli Nowej Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania miał miejsce wykład otwarty, wygłoszony dla uczniów z Liceum Ogólnokształcącego w Chojnie.
Podczas spotkania pt.: „BYĆ JAK STEVE JOBS – czyli jak kreować marki, które pokocha świat”, uczniowie mieli możliwość zapoznania się z zasadami budowania silnej marki, a także poprzez udział w testach konsumenckich napojów typu cola, przekonać się czy znana marka ma wpływ na postrzeganą przez nich jakość produktu. Organizatorem wykładu była Katedra Marketingu.
View the embedded image gallery online at:
http://wneiz.pl/izim#sigFreeId05291a27b9 |
W dniach 6-7 grudnia 2016 r. Katedra Marketingu Instytutu Zarządzania i Marketingu gościła Pana Profesora Suleymana Barutci z Uniwersytetu Pamukkale w Denizil w Turcji. Pan Profesor jest pracownikiem Departamentu Zarządzania i rozmawiał ze studentami kierunku Zarządzanie na temat „Mobile marketing tools and opportunities in the young consumer markets from entrepreneurship perspectives”.
View the embedded image gallery online at:
http://wneiz.pl/izim#sigFreeIdcde8e18e15 |
Katedra Organizacji i Zarządzania oraz Koło Naukowe Organizacji i Zarządzania „Inicjatywa” byli organizatorami konferencji tematycznej dotyczącej przywództwa pt. Leadership in post-globalization era? W Konferencji wziął udział prof. Andrzej K. Koźmiński. |
Termin: 25 listopada 2016 r.
Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, Uniwersytet Szczeciński
Język konferencji: j. angielski
Komitet organizacyjny:
dr hab. inż. prof. US Alberto Lozano Platonoff – przewodniczący
dr hab. prof. US Katarzyna Gadomska-Lila
dr Hubert Pachciarek
mgr Malwina Szarek
Patrycja Tyczyńska
25.10. 2016 - I Love Marketing na WNEiZ - Jedyna w Polsce konferencja online metodą grywalizacji na WNEiZ
W dniu 25.10.2016r. Katedra Marketingu zorganizowała na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania transmisję online największej w Polsce konferencji praktyków z zakresu marketingu internetowego.
Podczas konferencji transmitowane były wystąpienia 19 znanych specjalistów w dziedzinie e-marketingu. Krótkie (18 minutowe), ale niezwykle treściwe i ciekawe prezentacje poddawane były ocenie widowni, od której zależała wysokość honorarium prelegentów.
Wydarzenie na WNEiZ spotkało się z licznym odbiorem uczestników, którzy nie tylko mogli wysłuchać prelegentów, ale także wziąć udział w zorganizowanym dla nich konkursie z nagrodami.
Zwycięzcom nagród - gratulujemy, a wszystkim uczestnikom wydarzenia dziękujemy za przybycie.
View the embedded image gallery online at:
http://wneiz.pl/izim#sigFreeId73005cdd6b |
View the embedded image gallery online at:
http://wneiz.pl/izim#sigFreeId2781e17d81 |
View the embedded image gallery online at:
http://wneiz.pl/izim#sigFreeId7855135042 |
Green Academy - agenda Green Academy - prezentacja |
http://wneiz.pl/izim#sigFreeIdc80f848894
Pracownik Instytutu podczas stażu na University of Helsinki
http://wneiz.pl/izim#sigFreeId0f2bd5c7c3
Międzynarodowe spotkania marketingowe
View the embedded image gallery online at:
http://wneiz.pl/izim#sigFreeId7354c26696 |
View the embedded image gallery online at:
http://wneiz.pl/izim#sigFreeIdda21dfee4a |
Podczas spotkania studenci kierunku Zarządzanie mogli dowiedzieć się, jaka jest rola strategii wyróżnienia się dla przedsiębiorstw funkcjonujących we współczesnej przestrzeni gospodarczej, w budowie trwałej przewagi konkurencyjnej i jakie są sposoby budowania wyróżniającej pozycji rynkowej. Uczestnicy spotkania identyfikowali również strategie wyróżnienia się na rynku przez firmy funkcjonujące m.in. w sektorze motoryzacyjnym i przemyśle piwowarskim.
View the embedded image gallery online at:
http://wneiz.pl/izim#sigFreeId9e4a7414e7 |
Zajęcia były prowadzone w dwóch blokach tematycznych:
Communication - an important tool in Relationship Building
Leading Diverse Teams - Challenges vs. Opportunities
W zajęciach brali udział studenci pierwszego i drugiego roku studiów licencjackich.
View the embedded image gallery online at:
http://wneiz.pl/izim#sigFreeIda06e86e15c |
Wykład podejmował bardzo interesującą tematykę dotyczącą kulturowych uwarunkowań w marketingu międzynarodowym. W trakcie spotkania omówione zostały zarówno najważniejsze cechy kultury, jak i pojęcie kultury narodowej, a także czynniki powstawania globalnej kultury konsumenckiej. Pani profesor podkreślała, że wymiary kultur, (tj.: dystans władzy, męskość-kobiecość, unikanie niepewności, indywidualizm-kolektywizm, orientacja długo- i krótkoterminowa lub podział kultur na wysoko- i niskokontekstowe) mają znaczenie dla kształtowania produktu, przygotowania kampanii promocyjnej, czy też wyboru strategii wejścia na rynki zagraniczne.
Omówione zostały również takie elementy kultury jak: religia, język, symbolika, poczucie estetyki, nastawienie do produktów zagranicznych, które mogą stanowić wyzwanie dla marketerów podejmujących decyzje dotyczące rynków międzynarodowych. Studentom szczególnie spodobały się prezentowane przykłady z praktyki gospodarczej, gdyż pokazywały jak ignorowanie różnic kulturowych może nie tylko stanowić barierę dla funkcjonowania przedsiębiorstwa za granicą, ale także stać się przyczyną sytuacji kryzysowych.
View the embedded image gallery online at:
http://wneiz.pl/izim#sigFreeId86200d1339 |
Odbyło się już spotkanie w celu zdefiniowania problemu, określenia celu projektu. Kolejny etap to przygotowanie projektu i prezentacja Panu Silvio Moritz, menadżerowi ICU Investor Center Uckermark www.ic-uckermark.de/pl/home.html
View the embedded image gallery online at:
http://wneiz.pl/izim#sigFreeId1da6853188 |
Projekt był przygotowany na potrzeby biznesu, Off Marina, którą reprezentowała Pani Monika Petryczko. Prezentacja rozwiązań dla Off Mariny odbyła się 05.02.2016. W spotkaniu brał udział również zleceniodawca.
View the embedded image gallery online at:
http://wneiz.pl/izim#sigFreeId9d9fe296a1 |
View the embedded image gallery online at:
http://wneiz.pl/izim#sigFreeId4c4adeaaa0 |
View the embedded image gallery online at:
http://wneiz.pl/izim#sigFreeId7bf58a4c2e |
View the embedded image gallery online at:
http://wneiz.pl/izim#sigFreeId37c289dd89 |
View the embedded image gallery online at:
http://wneiz.pl/izim#sigFreeIdf98b888f1b |
View the embedded image gallery online at:
http://wneiz.pl/izim#sigFreeId0c261da9e3 |
Podczas wykładu uczniowie zapoznali się z cechami silnej marki a także mogli przekonać się poprzez testy konsumenckie napojów typu cola, czy znana marka ma wpływ na postrzeganą przez nich jakość produktu.
View the embedded image gallery online at:
http://wneiz.pl/izim#sigFreeId04b2c6f2a9 |
X edycja Akademii Młodych 2014
W tym roku uruchomiona została X edycja programu edukacyjnego Akademia Młodych, stworzonego z myślą o młodzieży zainteresowanej pogłębianiem wiedzy z dziedzin nauk ekonomicznych oraz wszechstronnym rozwojem swojej osobowości. Program całoroczny adresowany jest do uczniów II i III klas szkół ponadgimnazjalnych. Na zajęciach prowadzonych przez cenionych wykładowców Uniwersytetu Szczecińskiego oraz zaproszonych praktyków zarządzania uczniowie nabywają stopniowo wiedzę ekonomiczną. Tematyka dobierana jest w taki sposób, aby po zdobyciu ogólnej wiedzy uczniowie poszerzali swoje umiejętności poprzez realizację konkretnych bloków tematycznych. Program obejmuje m. in. bloki takie jak: zarządzanie, psychologia biznesu, finanse przedsiębiorstw, rachunkowość, marketing. Zajęcia w ramach Akademii Młodych odbywają się na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego w każdy poniedziałek.
Akademia Młodych to nie tylko wykłady akademickie, ale również realizacja licznych analiz przypadków istniejących przedsiębiorstw, spotkania z liderami biznesu, wolontariat i spotkania integracyjne. W tym roku zgłosiło swój udział ponad 70 uczniów reprezentujących 11 szkół ponadgimnazjalnych ze Szczecina. Szczegółowy opis programu Akademia Młodych znajduje się na stronie internetowej www.integracja.szczecin.pl/
View the embedded image gallery online at:
http://wneiz.pl/izim#sigFreeId22e970787e |
Spotkania z Prof. Andrzejem Blikle w dniu 8 kwietnia 2014 r.
View the embedded image gallery online at:
http://wneiz.pl/izim#sigFreeIdfe7029b6c8 |
Drugie spotkanie zorganizowane zostało z myślą o biznesmenach z firm naszego regionu. Tematem spotkania był "Dylemat lidera - przemoc czy partnerstwo". I w tym przypadku Aula, tym razem Stara, wypełniła się szczelnie przybyłymi gośćmi.
View the embedded image gallery online at:
http://wneiz.pl/izim#sigFreeId16407443e0 |
Instytut Zarządzania i Marketingu zorganizował konkurs naukowy dla uczniów szkół średnich pt.: Moja kariera zawodowa. W ramach konkursu uczniowie pisali wypracowanie związane z dotychczasowym rozwojem swojej kariery zawodowej i planach zawodowych. Zgłosiło się 28 uczestników z 7 szkół. Wyniki konkursu zostały ogłoszone 20 marca. Rozdano 10 nagród: nagrodę główną (aparat fotograficzny, talon do EMPIK-u, darmowy kurs języka angielskiego) i 9 wyróżnień (darmowe kursy języka angielskiego, talony do EMPIK-u).
View the embedded image gallery online at:
http://wneiz.pl/izim#sigFreeIda360a6eb22 |
View the embedded image gallery online at:
http://wneiz.pl/izim#sigFreeIda242b09199 |
15 października 2013 roku z inicjatywy nowo wybranej Dyrektor Instytutu Zarządzania i Marketingu, profesor Edyty Rudawskiej, odbyło się spotkanie członków tegoż Instytutu, zgrupowanych w ramach trzech jednostek organizacyjnych: Katedry Marketingu, Katedry Organizacji i Zarządzania oraz Zakładu Zarządzania Kapitałem Ludzkim.
Pani Profesor przedstawiła autorską wizję prowadzenia i rozwoju Instytutu w kluczowych obszarach jego funkcjonowania. Wskazała na konkretne działania, które mają doprowadzić do rozwoju nowopowstałego Instytutu na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, w środowisku naukowym w Polsce i na rynku lokalnym. W swoim wystąpieniu Pani Dyrektor odniosła się także do strategii w dziedzinach poza naukowo-dydaktycznych, takich jak nawiązywanie współpracy z podmiotami otoczenia gospodarczego, instytucjami publiczno-prawnymi czy mediami.
Na zakończenie spotkania, każdy z uczestników otrzymał Akt Założycielski Instytutu, obrazujący nowo powstałą jednostkę w strukturze organizacyjnej wydziału, zbudowaną z trzech filarów (dwóch katedr i zakładu), w której każdy z pracowników jest jej integralnym elementem.
View the embedded image gallery online at:
http://wneiz.pl/izim#sigFreeId7e4950e43d |
Specjalności I st.
Specjalności I stopnia
Kompetencje menedżerskie – Katedra Organizacji i Zarządzania
Specjalność Kompetencje menedżerskie powstała w odpowiedzi na zmiany zachodzące na rynku pracy oraz rosnące oczekiwania wobec absolwentów, którzy kończąc studia nie tyko powinni wykazać się odpowiednią wiedzą, ale również umiejętnościami praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy w życiu zawodowym. To nowoczesne podejście do studiowania, zawierające program nauczania dostosowany do potrzeb pracodawców.
Celem specjalności Kompetencje menedżerskie jest rozwijanie kompetencji przydatnych w pracy zawodowej, zwłaszcza umiejętności analitycznych, organizacyjnych i interpersonalnych. Jest to kompleksowe podejście łączące „twarde” aspekty zarządzania, takie jak: analiza biznesowa, projektowanie organizacji, wykorzystanie narzędzi informatycznych w zarządzaniu itp., i „miękkie” aspekty zarządzania, m.in. rozwijanie potencjału pracowników, usprawnianie komunikacji, zarządzanie pracą zespołową, kształtowanie kultury organizacyjnej itp.
Przedmioty realizowane są z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania. Znaczna część zajęć odbywa się w formie ćwiczeń i warsztatów, w trakcie których wykorzystywane są m.in. takie metody jak: analizy studiów przypadków (case studies), odgrywanie ról, dyskusje w grupach, prezentacje, metody kwestionariuszowe, gry symulacyjne. W ramach zajęć odbywają się również gościnne wykłady praktyków zarządzania (liderów biznesu) nadające jeszcze większy wymiar praktyczny prezentowanym zagadnieniom. Ważnym elementem są seminaria, bazujące na indywidualnym wsparciu kształcenia – tutoring.
Absolwenci specjalności Kompetencje menedżerskie posiadają wiedzę i umiejętności niezbędne do pracy na stanowiskach specjalistycznych, analitycznych oraz kierowniczych różnego szczebla w sektorze przedsiębiorstw, agencjach konsultingowych, instytucjach non-profit oraz administracji publicznej. Nabyte kompetencje organizacyjne i zarządcze umożliwiają również prowadzenie własnej działalności gospodarczej.
Zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie – Katedra Zarządzania Zasobami Ludzkimi
W procesie nauczania w ramach specjalności nacisk kładzie się na kształcenie i praktyczną aplikację z problematyki planowania, pozyskiwania, oceniania, motywowania i kierowania pracownikami oraz rozwój umiejętności pracy w zespole. Uzupełnione jest to poprzez wiedzę z zakresu funkcjonowania rynku pracy i zarządzania w warunkach zmian bliższego i dalszego otoczenia oraz wiedzę i umiejętności dotyczące wykorzystania projektów unijnych obejmujących zarządzanie zasobami ludzkimi.
Absolwent specjalności posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne dotyczące kierowania małymi zespołami pracowniczymi oraz pełnienia samodzielnych funkcji w podstawowych obszarach zarządzania zasobami ludzkimi – pozyskiwania pracowników, tworzenia i stosowania systemów motywowania i oceniania. Posiada wiedzę niezbędną do realizacji projektów unijnych z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi i ubiegania się o dofinansowania z tego zakresu. Absolwent potrafi też analizować i oceniać sytuację na rynku pracy i zmiany w otoczeniu przedsiębiorstwa.
Specjalność dotyczy współczesnych form i narzędzi marketingowego zarządzania biznesem. Polska gospodarka zbliża się do modelu gospodarki opartej na wiedzy, w której zapotrzebowanie na specjalistów z zarządzania i marketingu z dodatkową znajomością technologii informacyjnych będzie rosło.
Program specjalności koncentruje się na takich umiejętnościach jak: analiza rynku i badania marketingowe, planowanie marketingowe, analizowanie różnych aspektów funkcjonowania przedsiębiorstwa na rynku, prowadzenie skutecznej komunikacji z otoczeniem przedsiębiorstwa, wdrażanie strategii marketingowych, analiza skuteczności i efektywności działań przedsiębiorstwa na rynku.
Student posiądzie nie tylko wiedzę teoretyczną, ale będzie przygotowany do wykonywania praktycznych zadań w obszarze zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwie.Specjalności II st.
Specjalności II stopnia
Zarządzanie strategiczne – Katedra Organizacji i Zarządzania
Sukces organizacji jest wynikiem pracy menedżerów, od których wymaga się odpowiedniej wiedzy i umiejętności z zakresu strategicznego zarządzania organizacją. W odpowiedzi na te wyzwanie powstała specjalność Zarządzanie strategiczne.
Celem specjalności Zarządzanie strategiczne jest kształtowanie dobrze wykwalifikowanych młodych elit menedżerskich o szerokiej wiedzy i bogatych umiejętnościach, szanujących takie wartości jak: rzetelność, profesjonalizm, pracowitość, odpowiedzialność. Absolwent specjalności będzie wyróżniał się zrozumieniem złożoności zarządzania organizacjami i podejmowanych przez nie strategicznych wyborów. Będzie zatem gotowy do zasilenia kadry menedżerskiej przedsiębiorstw regionu.
Przedmioty prowadzone w ramach specjalności realizowane są z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania. W szczególności rozwijana jest zdolność kreatywnego myślenia oraz podejmowania decyzji strategicznych, dlatego też wiele z przedmiotów prowadzonych jest na podstawie studiów przypadku. Na zajęcia zapraszani są praktycy zarządzania, którzy dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem ze studentami. Ponadto studenci posiadają możliwość włączenia się do prac badawczych, organizacji konferencji oraz spotkań z przedstawicielami lokalnego środowiska biznesu i nauki. Dzięki temu studenci specjalności poznają środowisko lokalnego biznesu oraz przygotowują prace magisterskie na podstawie badań w przedsiębiorstwach z regionu.
Absolwent specjalności Zarządzanie strategiczne jest przygotowany do objęcia stanowiska:
- menedżera każdego szczebla zarzadzania w przedsiębiorstwach i organizacjach non-profit,
- kierownika w administracji publicznej,
- analityka procesów biznesowych,
- analityka zasobów wiedzy i informacji niezbędnych do podejmowania decyzji zarządczych,
- specjalisty ds. strategii,
- specjalisty ds. rozwoju,
- specjalisty ds. zarządzania i organizacji.
Już dziś podejmij strategiczną decyzję i wybierz specjalność Zarządzanie strategiczne!
Zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacjach – Katedra Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Nowoczesna wiedza oraz kompleksowe ujęcie problematyki zarządzania kapitałem ludzkim dają solidne podstawy teoretyczne umożliwiające praktyczną aplikację treści programowych. W specjalności położono szczególny nacisk na spójność poruszanej problematyki z potrzebami nowoczesnego rynku pracy i zarządzania kapitałem ludzkim posiadanym przez pracowników.
W ramach przedmiotów specjalizacyjnych studenci zapoznają się z kwestiami zarządzania kompetencjami pracowników, komunikacją i konfliktami w organizacji, funkcjonowaniem grup pracowniczych, controllingiem personalnym, stresem i wypaleniem zawodowym. Zdobędą też wiedzę i umiejętności dotyczące elastycznego zarządzania kapitałem ludzkim. Absolwent specjalności posiada specjalistyczną wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne przygotowujące go do pełnienia funkcji w następujących zawodach:
- specjalista ds. zarządzania zasobami ludzkimi,
- specjalista ds. rozwoju zawodowego,
- specjalista ds. rekrutacji pracowników,
- specjalista ds. ekonomicznych i zarządzania.
Strategiczne zarządzanie marketingowe – Katedra Marketingu
Na specjalności szczególny nacisk kładzie się na zdobycie najbardziej aktualnej wiedzy oraz umiejętności związanych z zarządzaniem marketingowym przedsiębiorstwa z uwzględnieniem długookresowej perspektywy działania w turbulentnym otoczeniu rynkowym.
Absolwent specjalności posiada umiejętności szczegółowej analizy danych o klientach, dokonywania pomiaru ich wartości i wykorzystywania jej procesie segmentacji rynku i alokacji działań marketingowych. Posiada on wiedzę na temat sposobów budowy strategicznych planów marketingowego działania na rynku, obejmujących właściwy wybór rynku docelowego oraz szczegółowo sprecyzowane sposoby osiągania trwałej przewagi konkurencyjnej (strategie marketingowe). Absolwent specjalności jest również w stanie identyfikować niematerialne źródła przewagi konkurencyjnej i określać ich wpływ na wzrost wartości firm jak również zarządzać ryzykiem w działalności marketingowej.
Absolwent jest on przygotowany do pełnienia roli osoby zarządzającej przedsiębiorstwem lub działem marketingu i pracy między innymi na stanowiskach:
- specjalista ds. marketingu i handlu,
- specjalista analizy rynku,
- specjalista ds. ekonomicznych i zarządzania,
- specjalista ds. reklamy.