Z dniem 1 października 2019 r. Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania zmienił nazwę na Wydział Ekonomii, Finansów i Zarządzania.
Aktualna strona Wydziału Ekonomii, Finansów i Zarządzania »
Aktualna strona Wydziału Ekonomii, Finansów i Zarządzania »
Aktualności
Aktualności
- Szczegóły
Nagranie z debaty: www.youtube.com...
View the embedded image gallery online at:
http://wneiz.pl/83-struktura/ie/kaisp#sigFreeId5301a83337 |
Konferencje
- Szczegóły
Organizator: Katedra Analizy i Strategii Przedsiębiorstwa
W latach 2006-2009 odbyły się następujące konferencje:
- VI Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Strategie wzrostu wartości przedsiębiorstwa. Teoria i praktyka”, Międzyzdroje, 22-24 czerwca2006,
- VII Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Strategie wzrostu wartości przedsiębiorstwa”, Międzyzdroje 21-23 czerwca 2007,
- VIII Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa”, Międzyzdroje 19-21 czerwca 2008,
- IX Międzynarodowa Konferencja Naukowa Naukowa „Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa”, Międzyzdroje 18-20 czerwca 2009.
Zakład Ekonomiki Ochrony Zdrowia jest organizatorem konferencji pt. Bałtyckie Forum Zdrowia
Publikacje
- Szczegóły
![]() |
Autor: Iga Rudawska Zintegrowana opieka zdrowotna Podejście relacyjne do obsługi pacjenta jako klienta Wydawnictwo: ABC, a Wolters Kluwer Business, Warszawa 2014 |
![]() |
Redakcja naukowa wydania polskiego: Iga Rudawska Marketing strategiczny w opiece zdrowotnej Wydawnictwo: Wolters Kluwer, Warszawa 2011 |
![]() |
Praca pod redakcją Igi Rudawskiej Dylematy funkcjonowania sektora opieki zdrowotnej Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą, Nr 39 Bydgoszcz 2011 |
![]() |
Praca pod redakcją Igi Rudawskiej Challenges for healthcare reform in Europe Foundation of International Studies, Kyiv 2011 |
![]() |
Iga Rudawska Essays on health economics Darwen, Wielka Brytania 2009 |
![]() |
Iga Rudawska Ekonomizacja relacji pacjent – usługodawca w opiece zdrowotnej Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego |
![]() |
Iga Rudawska Marketing w nowoczesnej opiece zdrowotnej Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego |
Działalność dydaktyczna
- Szczegóły
Wykładane przedmioty
Przedmioty wykładane przez pracowników Katedry Analizy i Strategii Przedsiębiorstw:
• Analiza ekonomiczna
• Analiza finansowa
• Analiza finansowa banków i ubezpieczycieli
• Analiza finansowa przepływów pieniężnych
• Analiza przepływów pieniężnych
• Analiza strategiczna
• Controlling inwestycji
• Kontroling finansowy
• Marketing
• Marketing międzynarodowy
• Marketing non-profit
• Marketing w opiece zdrowotnej
• Marketing w sporcie
• Marketing z elementami języka angielskiego
• Metody ilościowe w analizie finansowej przedsiębiorstw
• Metody monitoringu wartości przedsiębiorstwa
• Mierzenie i kształtowanie wartości przedsiębiorstwa
• Public relations
• Wielokierunkowa analiza sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
• Analiza finansowa jednostek sektora finansów publicznych
• Metody analizy ryzyka
• Analiza strategiczna w procesie formułowania strategii rozwoju
• Ekonomika i analiza jednostek sektora publicznego
• Analiza ryzyka
• Podstawy controllingu i audytu wewnętrznego
• Analiza finansowa w procesie oceny efektywności inwestycji
• Pomiar wyników
• Benchmarking
Seminaria dyplomowe
prof. zw. dr hab. Iga Rudawska
• Ekonomika zdrowia
• Ekonomia sektora publicznego
• Ekonomika usług
• Funkcjonowanie rynku usług
• Marketing usług profesjonalnych
• Marketing dóbr konsumpcyjnych
• Marketing na rynkach dóbr przemysłowych
• Marketing międzynarodowy
• Marketing relacji
• Marketing organizacji niedochodowych
• Komunikacja marketingowa
• Etyka w marketingu
Projekty badawcze
- Szczegóły
Realizowane projekty badawcze w latach 2005-2010
GRANTY
Granty
- Determinanty wzrostu wartości polskich przedsiębiorstw, okres realizacji: 2003-2006
- Ocena procesów fuzji i przejęć przedsiębiorstw (promotorski) , okres realizacji: 2005-2006
BADANIA STATUTOWE
Badania statutowe
- Analiza źródeł finansowania działalności komunalnej na przykładzie SPPK sp. z o.o.
- Analiza wskaźnikowa - Wpływ sektora MSP na rynek pracy w Euroregionie Pomerania
- Analiza finansowa w małym i średnim przedsiębiorstwie
- Czynniki kształtujące wartość przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji
- Optymalizacja kapitału obrotowego netto w przedsiębiorstwach sektora energetycznego
- Standardy w wycenie przedsiębiorstw metodami porównawczymi
BADANIA WŁASNE
Badania własne
- Współczesne problemy w procesach fuzji i przejęć przedsiębiorstw
- Metodyka oceny sytuacji finansowej jednostek zależnych
- Metodyka uwzględniania wpływu ryzyka w wycenie wartości przedsiębiorstwa
- Ocena procesów fuzji i przejęć przedsiębiorstw
- Czynniki kształtujące wypłacalność polskich przedsiębiorstw
- Modele finansowania działalności stoczni produkcyjnych
- Metodyka oceny sytuacji finansowej instytucji bankowych w Polsce
- Źródła finansowania przedsiębiorstw
Katedra Analizy i Strategii Przedsiębiorstw
- Szczegóły
KATEDRA ANALIZY i STRATEGII PRZEDSIĘBIORSTW
ul. Mickiewicza 69, 71-307 Szczecin
tel./fax (91) 444-2128, tel. (91) 444-2027
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Kierownik Katedry: prof. zw. dr hab. Iga Rudawska
ul. Mickiewicza 69, 71-307 Szczecin
tel./fax (91) 444-2128, tel. (91) 444-2027
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Kierownik Katedry: prof. zw. dr hab. Iga Rudawska
Główne obszary badań naukowych Katedry
- Analiza finansowa w procesach podejmowania decyzji
- Optymalizacja struktury kapitałów w przedsiębiorstwie
- Kapitał ludzki w strategii wzrostu wartości przedsiębiorstwa
- Analiza zdolności płatniczej i kredytowej przedsiębiorstwa
- Kształtowanie płynności finansowej firm
- Analiza i wycena wartości firm
- Analiza efektywności inwestycji
- Ocena wykorzystania funduszy strukturalnych
- Ocena wykorzystania nowoczesnych form finansowania działalności bieżącej i rozwojowej firm
- Wielokierunkowa ocena efektywności funkcjonowania firm
- Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, instytucji finansowych, jednostek samorządu terytorialnego
- Mierzenie i kształtowanie wartości przedsiębiorstwa
- Pomiar wyników (Performance Measurement)
- Zarządzanie wynikami (Performance Management)
- Controlling
- Controlling finansowy
- Strategie finansowe małych i średnich przedsiębiorstw
- Analizy sektorowe
- Przepływy finansowe grup kapitałowych
- Analiza przepływów pieniężnych
- ekonomika zdrowia
- ekonomika sektora publicznego
- marketing w opiece zdrowotnej
- marketing usług
- marketing relacji
- zarządzanie publiczne
- zachowania konsumenckie
- strategia marki
- creative class
- marketing relacji
- E-commerce
- e-handel
- e-klient
- efektywność i skuteczność marketingu
- zachowania konsumentów