Z dniem 1 października 2019 r. Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania zmienił nazwę na Wydział Ekonomii, Finansów i Zarządzania.
Aktualna strona Wydziału Ekonomii, Finansów i Zarządzania »
Wydział Nauk Ekonomicznych
i Zarządzania
ul. Mickiewicza 64
71-101 Szczecin
tel. (+48) 91 444 1801
Specjalność obejmuje zagadnienia niezbędne w rozwijaniu umiejętności całościowego i strategicznego spojrzenia na organizację , uwzględniając kluczowe zasoby i kompetencje,  takie jak wiedza, potencjał społeczny, innowacyjność, zarządzanie kulturowe oraz relacje między organizacją a podmiotami w otoczeniu.
W ramach specjalności student rozwinie swoją  wiedzę nt. zarządzania dynamicznego, różnorodności kulturowej, zarządzania wiedzą, roli przywództwa i sposobach kształtowania przywództwa jak i coachingu i mentoringu,  strategii innowacyjnych oraz nadzoru korporacyjnego.

Celem specjalności jest kształtowanie odpowiedzialnych postaw dobrze wykwalifikowanych  młodych elit menedżerskich o szerokiej wiedzy  i bogatych umiejętnościach,  szanujących takie wartości jak: rzetelność,  profesjonalizm, pracowitość,  odpowiedzialność.  Absolwent specjalności będzie wyróżniał się zrozumieniem złożoności funkcjonowania podmiotów  i ich strateicznych wyborów,  dzięki czemu będzie gotowy do zasilenia kadry menedżerskiej  największych przedsiębiorstw regionu.

Absolwenci specjalności posiadają wiedzę, umiejętności  i kompetencje społeczne niezbędne do pracy na następujących stanowiskach:
- menedżera kazdego szczebla zarzadzania w przedsiębiorstwach i organizacjach non-profit
- analityka procesów biznesowych
- analityka zasobów wiedzy i informacji niezbędnych do podejmowania  decyzji zarządczych
- menedżera wiedzy
- specjalisty ds. zarządzania i organizacji
- kierownika w administracji publicznej

Ponadto absolwenci specjalnośći będą posiadali wystarczające kompetencje  aby z powodzeniem prowadzić własną  działalność gospodarczą.
Nowoczesna wiedza oraz kompleksowe ujęcie problematyki zarządzania  kapitałem ludzkim, dają solidne podstawy teoretyczne umożliwiające praktyczna aplikację treści programowych. W specjalności położono szczególny nacisk na spójność poruszanej problematyki z potrzebami nowoczesnego rynku pracy i zarzadzania kapitałem ludzkim posiadanym przez pracowników.

W ramach przedmiotów specjalizacyjnych studenci zapoznają się z kwestiami zarządzania kompetencjami pracowników, komunikacją i konfliktami w organizacji,  funkcjonowaniem grup pracowniczych, controllingiem personalnym, stresem i wypaleniem zawodowym. Zdobędą tez wiedzę i umiejętności dotyczące elastycznego zarządzania kapitałem ludzkim.

Absolwent specjalności posiada specjalistyczną wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne, przygotowujące go do pełnieniafunkcji w następujących zawodach:
  • specjalista ds. zarządzania zasobami ludzkimi
  • specjalista ds. rozwoju zawodowego
  • specjalista ds. rekrutacji pracowników
  • specjalista ds. ekonomicznych i zarządzania


Sylwetka absolwenta
Specjalność Strategiczne Zarządzanie Marketingowe umożliwia studentom zdobycie najbardziej aktualnej wiedzy oraz umiejętności związanych z zarządzaniem marketingowym przedsiębiorstwa z uwzględnieniem długookresowej perspektywy działania w turbulentnym otoczeniu rynkowym. Uwarunkowania, w jakich znalazły się polskie przedsiębiorstwa w przeciągu ostatnich lat uległy głębokim zmianom. Otoczenie, stanowiące niezależną zmienną kształtującą przyszłość i kierunki dalszego rozwoju przedsiębiorstw, zmusza je do określonych zachowań, których wyrazem powinna być przyjęta strategia działania.

Z myślą o przyszłości przedsiębiorstwa muszą podejmować takie działania marketingowe, które zapewnią ich dalszy rozwój i długookresowy sukces na rynku. Odniesienie sukcesu wiąże się przede wszystkim z osiągnięciem przewagi konkurencyjnej na rynkach, na których działają przedsiębiorstwa. Cele współczesnego marketingu, związane z zarządzaniem popytem i kształtowaniem trwałych relacji z klientami i innymi podmiotami otoczenia oraz tworzenie wartości dla klientów, mają charakter długookresowy. Zatem obecnie marketing musi mieć charakter strategiczny i odgrywać kluczową rolę w planowaniu strategicznym przedsiębiorstw.

Profil absolwenta
Absolwent specjalności Strategiczne Zarządzanie Marketingowe, będzie przygotowany do pełnienia roli osoby zarządzającej przedsiębiorstwem lub działem marketingu. Nabędzie on umiejętności szczegółowej analizy danych o klientach, dokonywania pomiaru ich wartości i wykorzystywania jej procesie segmentacji rynku i alokacji działań marketingowych. Absolwent zdobędzie wiedzę na temat sposobów budowy strategicznych planów marketingowego działania na rynku, obejmujących właściwy wybór rynku docelowego oraz szczegółowo sprecyzowane sposoby osiągania trwałej przewagi konkurencyjnej (strategie marketingowe). Absolwenci specjalności będą również w stanie identyfikować niematerialne źródła przewagi konkurencyjnej i określać ich wpływ na wzrost wartości firm jak również zarządzać ryzykiem w działalności marketingowej.

Program specjalności koncentruje się zatem na takich umiejętnościach jak:
1. Analiza danych marketingowych,
2. Identyfikacja roli klienta w otoczeniu rynkowym,
3. Pomiar wartości klienta,
4. Tworzenie strategicznych planów marketingowych,
5. Zarządzanie ryzykiem w działalności marketingowej,
6. Formułowanie strategii marketingowych,
7. Identyfikacja marketingowych źródeł wartości przedsiębiorstw.

Absolwent specjalności  jest przygotowany do pełnienia roli osoby zarządzającej  przedsiębiorstwem  lub działem marketingu i pracy m.in. na stanowiskach:

  • specjalista ds. marketingu i handlu
  • specjalista analizy rynku
  • specjalista ds. ekonomicznych i zarządzania
  • specjalista ds. reklamy
Opis specjalności:
Specjalność KOMPETENCJE MENEDZERSKIE pozwala gromadzić i rozwijać wiedzę niezbędną w pracy menedżera. Rozwój współczesnych organizacji oparty jest na doskonaleniu kompetencji menedżerskich określonych jako wiedza i umiejętności rozwiązywania problemów, umiejętności koncepcyjne, komunikowania się, motywowania, rozwiązywania konfliktów, pracy zespołowej, wprowadzania zmian i innowacji. Strategie organizacji są oparte na doskonaleniu kompetencji menedżerów, którzy potrafią motywować pracowników i tworzyć warunki osiągania sukcesów w coraz bardziej wymagającym otoczeniu.

Kompetencje menedżerskie jako zdolność szybkiego i racjonalnego reagowania na zmiany, szanse i zagrożenia są rozwijane na tej specjalności także w trakcie realizacji komputerowych gier decyzyjnych menedżerów. Kompetencje menedżerskie należą do prestiżowych i coraz bardziej poszukiwanych specjalności w zarządzaniu współczesnymi organizacjami.

Celem specjalności jest kształtowanie kompetencji menedżerskich, w tym:
-Zarządzania kompetencjami
-Roli menedżera w organizacji
-Stylów zarządzania
-Oceny kompetencji menedżerskich
-Zarządzania pracą zespołową
-Motywowania pracowników
-Przywództwa
-Rozwiązywania konfliktów
-Rozwoju pracowników
-Zarządzania projektami.

Sylwetka absolwenta
Współczesne organizacje potrzebują menedżerów-przywódców, którzy potrafią motywować pracowników do osiągania ambitnych celów, a jednocześnie zapewnić rozwój i sukces organizacji. Doskonalenie menedżera wymaga integracji miękkich i twardych kompetencji zarządzania organizacją. Kompetencje menedżerskie należą do prestiżowych i coraz bardziej poszukiwanych w zarządzaniu współczesnymi organizacjami.

Opis specjalności:

Specjalność BUSINESS MANAGEMENT pozwala zdobyć wiedzę z zakresu nowych i efektywnych sposobów zarządzania przedsiębiorstwem. Prowadzenie działalności gospodarczej w formie przedsiębiorstwa indywidualnego czy korporacji międzynarodowej wymaga pozyskania odpowiednich zasobów, wykorzystania okazji rynkowych a przede wszystkim odpowiedniego zarządzania podmiotem.

Współcześnie zasadniczo zmieniły się warunki prowadzenia biznesu, niezbędne jest zatem określenie, co wpływa na konkurencyjność podmiotu, jak wyznaczyć i zastosować instrumenty konkurencyjności a także jak porównać pozycję konkurencyjną podmiotu z innymi firmami na rynku. Przedsiębiorstwa w poszukiwaniu źródeł trwałej przewagi konkurencyjnej muszą koncentrować się na budowaniu kluczowych kompetencji i zarządzaniu strategicznym, a także określić obszar innowacyjności przedsiębiorstwa.

 

W ramach specjalności BUSINESS MANAGEMENT zostaną omówione nowoczesne formy prowadzenia działalności gospodarczej, od inkubacji pomysłu do jego wdrożenia w realizację (np. przedsiębiorstwa wirtualne, fraktalne sieciowe i inne). Student pozna również współczesne metody i techniki zarządzania przedsiębiorstwem, takie jak m.in.: lean mangement, TBM, TQM, reengineering, benchmarking.

Celem specjalności jest przekazywanie wiedzy na temat nowoczesnych sposobów zarządzania przedsiębiorstwem. Ponadto studia tej specjalności pozwalają zdobyć umiejętności z zakresu prowadzenia działalności podmiotów różnych typów (małych, średnich i dużych), na różną skalę (od lokalnego biznesu do międzynarodowego) na różnych szczeblach zarządzania (od operacyjnego, poprzez taktyczne do strategicznego). Specjalność BUSINESS MANAGEMENT pozwala również zdobyć wiedzę dotyczącą założenia własnej działalności gospodarczej.

Sylwetka absolwenta:
Absolwent specjalności BUSINESS MANAGEMENT będzie posiadać wiedzę o różnych aspektach kierowania przedsiębiorstwem. Będzie umiał zidentyfikować kluczowe kompetencje podmiotu, co pozwoli określić strategię firmy i skutecznie zarządzać przedsiębiorstwem. Student, który ukończy tę specjalność będzie przygotowany do zajmowania stanowisk kierowniczych i samodzielnych zarówno w dużych, jak i małych podmiotach gospodarczych wszystkich typów. Cechować się będzie również umiejętnością wykorzystywania coraz szerszym zbiorem instrumentów oferowanych przez regionalne i krajowe instytucje wsparcia – zdolność pozyskiwania środków unijnych. Poza posiadaniem wymaganych dziś umiejętności menedżerskich, absolwent tej specjalności uzyska wiedzę niezbędną dla szybkiego i skutecznego reagowania na zmiany otoczenia poprzez redefinicję strategii firmy i sposobu zarządzania przedsiębiorstwem, w powiązaniu z zarządzaniem w obszarze nowych technologii.

Absolwenci specjalności BUSINESS MANAGEMENT są przygotowani do pełnienia funkcji:
• przedsiębiorcy w różnych typach przedsiębiorstw i instytucji,
• menedżera w zakresie zarządzania obszarem nowoczesnych technologii (high technology)
• menedżera różnych szczebli zarządzania, 
• kierownika i samodzielnego specjalisty w pionach oraz zespołach odpowiedzialnych za rozwój i zarządzanie przedsiębiorstwem,
• specjalisty w zakresie realizacji i koordynowania wspólnych przedsięwzięć (projektów) między przedsiębiorstwami,
• specjalisty w zakresie tworzenia strategii w przedsiębiorstwie,
• specjalisty w zakresie nowych koncepcji i metod zarządzania przedsiębiorstwem.
• specjalisty w zakresie pozyskiwania środków z funduszy unijnych, krajowych i regionalnych,
• osoby odpowiedzialnej za zarządzanie portfelem projektów w przedsiębiorstwie,
• osoby zarządzającej nowowprowadzanymi wyrobami
Sylwetka absolwenta
Jedyna specjalność w Polsce powstała jako wynik zapotrzebowania na nowoczesne instrumentarium wspierające zarządzanie przedsiębiorstwem według standardów światowych. Wartość przedsiębiorstwa jest bowiem niekwestionowanym celem działalności gospodarczej. Przeniesienie standardów światowych i prawidłowe ukierunkowanie działalności wymaga poznania metod pomiaru i analizy wartości przedsiębiorstwa zarówno na etapie jej tworzenia jak i realizacji. Dotyczy to nie tylko przedsiębiorstw ale też banków i ubezpieczycieli. Znajomość metod wyceny wartości i analizy finansowej jest też konieczna w innych sytuacjach, tj. inwestowanie na giełdzie, ubieganie się o kredyt bankowy, w kontaktach z dostawcami i odbiorcami, w negocjacjach z pracownikami, w zamówieniach publicznych, kupnie i sprzedaży przedsiębiorstw, wycenie udziałów w spółkach.

Celem kształcenia jest przedstawienie wartości poznawczej metod analizy finansowej i wyceny przedsiębiorstw oraz nabycie umiejętności ich praktycznego wykorzystania przy świadczeniu usług doradczych tak w zarządzaniu przedsiębiorstwem jak i bankiem oraz instytucją ubezpieczeniową.

Zdobyta wiedza pozwala na objęcie funkcji menedżera podmiotów gospodarczych, analityka finansowego, doradcy inwestycyjnego, oraz innych samodzielnych stanowisk związanych z rynkiem kapitałowym a przede wszystkim z oceną działalności przedsiębiorstwa ukierunkowanego na maksymalizację swojej wartości.

Wyszukiwarka

kalendarz
Nr 1
Spacer
LipDub WNEiZ US
MBA
studia doktoranckie
Baltic Museums
Pomozesz Pomoge
Akademickie Biuro Karier
Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości US
Stowarzyszenie
Samorząd WNEiZ
Softlandia
WCE
TEKOM
Odwiedź nas: BIP Facebook Youtube

Jak do nas trafić


mapa wneiz