Autor: Dominika Latusek-Jurczak | 125 |
Strony: 125-134
pełen tekst
Streszczenie
W artykule analizowane są możliwości zastosowania i faktyczne funkcjonowanie studium przypadku jako metody dydaktycznej w obszarze nauk o organizacji i zarządzaniu. Przedstawiono cechy studium przypadku jako metody dydaktycznej, co sprawia, że jest ona wyjątkowo cenioną metodą zarówno w prezentacji teorii, jak i praktycznych aplikacjach modeli w naukach o zarządzaniu. Ponadto zaprezentowano warunki efektywnego wykorzystywania studiów przypadku w nauczaniu oraz najczęściej popełniane błędy związane z tą metodą.
Słowa kluczowe: studium przypadku, dydaktyka, zarządzanie, praktyka, teoria
CASE STUDY METHOD IN MANAGEMENT EDUCATION
Abstract
The text analyses options for using case study in teaching in management and organization science, as well as reflects upon the method’s current applications. Some features of case study are presented to illustrate the fact that it is a particularly useful method both for presenting theories and discussing practical examples using scientific models. Moreover, the text discusses the conditions of using cases effectively as well as most common mistakes and problems encountered by management teachers practicing case study method.
Keywords: case study, teaching, management, practice, theory
JEL Codes: A29, B40
pełen tekst
Streszczenie
W artykule analizowane są możliwości zastosowania i faktyczne funkcjonowanie studium przypadku jako metody dydaktycznej w obszarze nauk o organizacji i zarządzaniu. Przedstawiono cechy studium przypadku jako metody dydaktycznej, co sprawia, że jest ona wyjątkowo cenioną metodą zarówno w prezentacji teorii, jak i praktycznych aplikacjach modeli w naukach o zarządzaniu. Ponadto zaprezentowano warunki efektywnego wykorzystywania studiów przypadku w nauczaniu oraz najczęściej popełniane błędy związane z tą metodą.
Słowa kluczowe: studium przypadku, dydaktyka, zarządzanie, praktyka, teoria
CASE STUDY METHOD IN MANAGEMENT EDUCATION
Abstract
The text analyses options for using case study in teaching in management and organization science, as well as reflects upon the method’s current applications. Some features of case study are presented to illustrate the fact that it is a particularly useful method both for presenting theories and discussing practical examples using scientific models. Moreover, the text discusses the conditions of using cases effectively as well as most common mistakes and problems encountered by management teachers practicing case study method.
Keywords: case study, teaching, management, practice, theory
JEL Codes: A29, B40