Z dniem 1 października 2019 r. Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania zmienił nazwę na Wydział Ekonomii, Finansów i Zarządzania.
Aktualna strona Wydziału Ekonomii, Finansów i Zarządzania »
Wydział Nauk Ekonomicznych
i Zarządzania
ul. Mickiewicza 64
71-101 Szczecin
tel. (+48) 91 444 1801
Ksztaltowanie sprawności pracowników wiedzy... Anna Pluta

Kształtowanie sprawności pracowników wiedzy działających pod presją czasu

Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego 2018 


zarzadzanie_strategiczne Praca zbiorowa pod redakcją Alberto Lozano Platonoff i Katarzyny Gadomskiej-Lila
Zarzadzanie strategiczne
Kształtowanie konkurencyjności współczesnych organizacji 

Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego 2018


Społeczna odpowiedzialność biznesu w teorii i praktyce
Praca zbiorowa pod redakcją Katarzyny Gadomskiej-Lila
Społeczna odpowiedzialność biznesu w teorii i praktyce

Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego 2016


dopasowanie_organizacyjne Katarzyna Gadomska-Lila
Dopasowanie organizacyjne
Aspekt strategii, kultury organizacyjnej i zarządzania zasobami ludzkimi

Wydawnictwo Difin 2013


perspektywa strategiczna  zarzadzanie Praca naukowa pod redakcją Aleksandry Rudawskiej
Perspektywa strategiczna w zarządzaniu
Wybrane zagadnienia

Wydawnictwo Westend 2013


vademecum menedzera Anna Pluta
Grażyna Paulina Wójcik
Vademecum menedżera
- organizacja pracy własnej

Wydawnictwo Economicus 2011


doskonalenie funkcjonowania organizacji Zdzisław Gomółka
Doskonalenie funkcjonowania organizacji


Wydawnictwo Difin 2009


zarzadzanie dynamiczne Alberto Lozano Platonoff
Zarządzanie dynamiczne
Nowe podejście do zarządzania przedsiębiorstwem

Wydawnictwo Difin 2009


zarzadzanie dynamiczne Zarządzanie zasobami ludzkimi

Redaktor naukowy: Zdzisław Gomółka

Wydawnictwo Naukowe
Uniwersytetu Szczecińskiego 2001


Podstawy organizacji  i zarzadzania Podstawy organizacji i zarządzania

Redaktor naukowy: Barbara Dobrodziej

Wydawnictwo Naukowe
Uniwersytetu Szczecińskiego 2001


Cybernetyka w zarzadzaniu Cybernetyka w zarządzaniu
Modelowanie cybernetyczne
Sterowanie systemami
Zdzisław Gomółka

Agencja Wydawnicza Placet 2000

 

KOMPETENCJE MENEDŻERSKIE (studia I stopnia)


Specjalność: KOMPETENCJE MENEDŻERSKIE
pdf Prezentacja Kompetencje menedżerskie

Istota i cele specjalności
Specjalność Kompetencje menedżerskie na kierunku Zarządzanie powstała w odpowiedzi na zmiany zachodzące na rynku pracy oraz rosnące oczekiwania wobec absolwentów, którzy kończąc studia nie tyko powinni wykazać się odpowiednią wiedzą, ale również umiejętnościami praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy w życiu zawodowym. To nowoczesne podejście do studiowania, zawierające program nauczania dostosowany do potrzeb pracodawców.

Specjalność Kompetencje menedżerskie ma na celu rozwijanie kompetencji przydatnych w pracy zawodowej, w tym na stanowiskach menedżerskich, zwłaszcza umiejętności analityczne, organizacyjne i interpersonalne. Jest to kompleksowe podejście łączące „twarde” aspekty zarządzania, takie jak: analiza biznesowa, tworzenie projektów i biznesplanów, wykorzystanie narzędzi informatycznych w zarządzaniu itp., i „miękkie” aspekty zarządzania, m.in. rozwijanie potencjału pracowników, usprawnianie komunikacji, zarządzanie pracą zespołową, kształtowanie kultury organizacyjnej, zarządzanie czasem itp.

Dużym atutem specjalności jest udział w symulacyjnej grze biznesowej, w trakcie której studenci mają możliwość wcielenia się w role członków zarządów firm konkurujących między sobą o względy klientów z całego świata. Udział w rozgrywce wymaga wykorzystania, podczas posiedzeń zarządu, wiedzy dotyczącej wielu zagadnień, począwszy od analizy badań rynkowych, projektowania produktów, tworzenia kampanii reklamowych, przez zarządzanie pracownikami, po zarządzanie finansami i działem nowych technologii. Wykorzystywany podczas zajęć symulator od wielu lat rozwijany przez jeden z uniwersytetów amerykańskich, uważany jest za jeden z najlepszych tego typu produktów na świecie.
Wiele przedmiotów prowadzonych jest na podstawie studiów przypadków. Oznacza to, że studenci analizują i podejmują decyzje dotyczące konkretnych i prawdziwych problemów pojawiających się w przedsiębiorstwach, w warunkach zbliżonych do rzeczywistych.
 
W trakcie seminariów często zapraszani są praktycy z różnych organizacji, piastujący zróżnicowane stanowiska – począwszy od nowo zatrudnionych asystentów, przez specjalistów różnych dziedzin, po prezesów zarządów czy właścicieli organizacji. Goście dzielą się swoimi doświadczeniami, opowiadają o swojej pracy, sukcesach i porażkach, a także odpowiadają na pytania seminarzystów.

Specjalność Kompetencje menedżerskie jest jedyną, która posiada dodatkowe godziny języka angielskiego, co absolwenci kierunku Zarządzanie bardzo cenią.

Korzyści dla studenta

Ukończenie specjalności Kompetencje menedżerskie niesie ze sobą wiele korzyści, m.in.:
- zdobycie cenionych przez pracodawców kompetencji, niezbędnych do pracy na stanowiskach specjalistycznych oraz menedżerskich w organizacjach różnego typu
- zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania organizacjami, analizowania i rozwiązywania problemów pojawiających się w organizacjach, a także planowania, organizowania, motywowania, przewodzenia, kontrolowania itp.
- zdobycie umiejętności praktycznych, takich jak: tworzenie projektów, sporządzanie biznesplanów, operowanie narzędziami informatycznymi, praca w zespole, skuteczne komunikowanie, negocjowanie, zarządzanie czasem itp.
- rozwój osobowy, zwłaszcza odkrywanie potencjału studentów i wzmacnianie mocnych stron
- nawiązanie kontaktów z przedsiębiorcami z regionu
- przygotowywanie prac licencjackich  na podstawie badań w przedsiębiorstwach

Perspektywy zatrudnienia
Zdobyte w ramach specjalności kompetencje dają wiele możliwości zawodowych, w tym:
- podjęcie pracy w różnego typu organizacjach: państwowych, prywatnych, pozarządowych
- podjęcie pracy w charakterze specjalisty, konsultanta, menedżera, lidera projektów
- założenie i rozwijanie własnej działalności gospodarczej
Absolwent specjalności Kompetencje menedżerskie może rozpocząć pracę jako analityk rynku, audytor wewnętrzny czy asystent menadżera, a po kilku latach pracy i zdobywania doświadczeń, objąć stanowisko menedżerskie.
Oferowany program obejmuje zarówno wykształcenie ogólne menedżerskie, przydatne do prowadzenia własnej działalności gospodarczej i kierowania zespołami ludzi, jak i specjalistyczne w zakresie zarządzania w dowolnych organizacjach. Specjalność ma na celu przygotowanie absolwentów do realizacji własnej przedsiębiorczości oraz do rozwijania kariery specjalistów i menedżerów w strukturach zarządzania.

Realizowane przedmioty
W ramach specjalności Kompetencje menedżerskie realizowane są, poza przedmiotami podstawowymi oraz kierunkowymi, m.in. następujące przedmioty:
- Praca współczesnego menedżera
- Komunikacja w organizacji
- Przygotowywanie projektów o dofinansowanie
- E-marketing
- Zarządzanie pracą zespołową
- Narzędzia informatyczne w zarządzaniu projektami i pracą zespołową
- Kształtowanie kultury organizacyjnej
- Projektowanie organizacji
- Analiza rynku
- Gry menedżerskie
- Zarządzanie zasobami niematerialnymi
- Operacyjne zarządzanie finansami


Dzięki realizacji treści programowych absolwent specjalności Kompetencje menedżerskie:
ZNA:
- współczesne trendy w zarządzaniu
- mechanizmy zarządzania organizacjami
- wybrane narzędzia zarządzania strategicznego, zarządzania zasobami ludzkimi, projektowania organizacji, zarządzania zespołami
- formy organizacyjne prowadzenia działalności gospodarczej i procedurę ich zakładania

POTRAFI
- identyfikować problemy organizacji i ich uwarunkowania
- opracować biznes plan przedsięwzięcia
- zorganizować pracę własną oraz zespołu
- ocenić zasadność metod, narzędzi i sposobów zastosowanych do rozwiązania problemów w organizacjach
- stosować poznane narzędzia zarządzania
- stosować narzędzia informatyczne

POSIADA
- zdolności analityczne
- zdolności organizacyjne
- zdolności interpersonalne
- chęć rozwoju i uczenia się
- odporność na stres
- rozwija takie postawy jak: kreatywność, pracowitość, dokładność, komunikatywność, samodzielność, systematyczność


Nowoczesne metody nauczania
Przedmioty prowadzone w ramach specjalności Kompetencje menedżerskie dają możliwość zdobycia potrzebnej wiedzy oraz umiejętności z zakresu zarządzania i są realizowane z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania. Znaczna część zajęć odbywa się w formie ćwiczeń i warsztatów, w trakcie których wykorzystywane są m.in. takie metody jak: analizy studiów przypadków (case studies), odgrywanie ról, dyskusje w grupach, prezentacje, metody kwestionariuszowe, gry symulacyjne. W ramach zajęć odbywają się również gościnne wykłady praktyków zarządzania (liderów biznesu) nadające jeszcze większy wymiar praktyczny prezentowanym zagadnieniom. Ważnym elementem są seminaria, bazujące na indywidualnym wsparciu kształcenia – tutoring.

Potencjalni promotorzy:
dr hab. inż. prof. US Alberto Lozano-Platonoff
dr hab. inż. prof. US Zdzisław Gomółka
dr hab. prof. US Katarzyna Gadomska-Lila
dr Anna Pluta
dr Karol Kuczera
dr Aleksandra Rudawska

Dodatkowa aktywność
Studenci, którzy wybiorą specjalność Kompetencje menedżerskie mogą wziąć czynny udział w życiu uczelni, włączając się w takie działania jak: organizacja konferencji naukowych, spotkań z przedstawicielami świata biznesu, nauki, kultury i polityki, a także inicjatyw na rzecz rozwoju społeczno-gospodarczego miasta i regionu.
Mają również możliwość rozwoju swoich zainteresowań oraz zdobycia umiejętności i doświadczeń w Kole Naukowym Organizacji i Zarządzania „Inicjatywa”, dzięki organizowaniu m.in. takich przedsięwzięć jak: realizacja projektów badawczych, warsztaty, seminaria, spotkania z praktykami, akcje charytatywne, inicjatywy społeczne.

ZARZĄDZANIE  STRATEGICZNE  (studia II stopnia)


Kierunek: ZARZĄDZANIE
(studia II stopnia}

Specjalność: ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE

Istota i cele specjalności
Sukces organizacji jest wynikiem pracy menedżerów, od których wymaga się odpowiedniej wiedzy i umiejętności z zakresu strategicznego zarządzania organizacją.
Celem specjalności Zarządzanie strategiczne jest kształtowanie dobrze wykwalifikowanych młodych elit menedżerskich o szerokiej wiedzy i bogatych umiejętnościach, szanujących takie wartości jak: rzetelność, profesjonalizm, pracowitość, odpowiedzialność. Absolwent specjalności będzie wyróżniał się zrozumieniem złożoności zarządzania organizacjami i podejmowanych przez nie strategicznych wyborów. Będzie zatem gotowy do zasilenia kadry menedżerskiej przedsiębiorstw regionu.
Specjalność obejmuje zagadnienia niezbędne w rozwijaniu umiejętności całościowego i strategicznego spojrzenia na organizację, uwzględniając kluczowe zasoby i kompetencje, takie jak wiedza, potencjał społeczny, innowacyjność, zarządzanie kulturowe oraz relacje między organizacją a podmiotami w otoczeniu.
Przedmioty prowadzone w ramach specjalności Zarządzanie strategiczne dają możliwość zdobycia potrzebnej wiedzy oraz umiejętności z zakresu zarządzania rozwojem organizacji i są realizowane z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania. W szczególności rozwijana jest zdolność kreatywnego myślenia oraz podejmowania decyzji strategicznych, dlatego też wiele z przedmiotów prowadzonych jest na podstawie studiów przypadku. Oznacza to, że studenci analizują problemy i podejmują decyzje strategiczne dotyczące konkretnych i prawdziwych sytuacji pojawiających się w przedsiębiorstwach, w warunkach zbliżonych do rzeczywistych.
W trakcie seminariów często zapraszani są praktycy z różnych organizacji, piastujący zróżnicowane stanowiska – począwszy od nowo zatrudnionych asystentów, przez specjalistów różnych dziedzin, po prezesów zarządów czy właścicieli organizacji. Goście dzielą się swoimi doświadczeniami, opowiadają o swojej pracy, sukcesach i porażkach, a także odpowiadają na pytania seminarzystów.
Korzyści dla studenta
Ukończenie specjalności Zarządzanie strategiczne niesie ze sobą następujące korzyści:
  •  zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania organizacjami, zarządzania rozwojem organizacji, analizowania i rozwiązywania problemów strategicznych pojawiających się w organizacjach,
  •  zdobycie umiejętności praktycznych, takich jak: przeprowadzenie analizy strategicznej i opracowanie jej wyników, tworzenie projektów, operowanie narzędziami informatycznymi wykorzystywanymi w zarządzaniu, praca w zespole, skuteczne komunikowanie i dzielenie się wiedzą,
  •  rozwój osobowy, zwłaszcza odkrywanie potencjału studentów i kierunków ich dalszego rozwoju,
  • poznanie środowiska lokalnego biznesu poprzez nawiązanie kontaktów i współpracę z przedsiębiorcami z regionu,
  •  przygotowywanie prac magisterskich na podstawie badań w przedsiębiorstwach z regionu.

Perspektywy zatrudnienia
Absolwenci specjalności Zarządzanie strategiczne posiadają wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne do pracy na następujących stanowiskach:
  • menedżera każdego szczebla zarządzania w przedsiębiorstwach i organizacjach non-profit
  • kierownika w administracji publicznej
  •  analityka procesów biznesowych
  •  analityka zasobów wiedzy i informacji niezbędnych do podejmowania decyzji zarządczych
  •  specjalisty ds. strategii specjalisty ds. rozwoju
  •  specjalisty ds. zarządzania i organizacji

Ponadto absolwenci specjalności będą posiadali wystarczające kompetencje, aby z powodzeniem prowadzić własną działalność gospodarczą.

Realizowane przedmioty
  • Zarządzanie różnorodnością kulturową
  • Gry strategiczne
  • Kształtowanie relacji w biznesie
  • Analiza finansowa w zarządzaniu strategicznym
  • Zarządzanie dynamiczne
  • Marketing wartości
  • Zarządzanie wiedzą
  • Narzędzia informatyczne w zarządzaniu wiedzą
  • Coaching i mentoring
  • Przywództwo w organizacji (przedmiot prowadzony w języku angielskim)
  • Strategie innowacyjne
  • Nadzór korporacyjny

Dzięki realizacji treści programowych absolwent specjalności Zarządzanie strategiczne:
ZNA:
  • złożoność zarządzania współczesnymi organizacjami
  • uwarunkowania rozwoju organizacji
  • proces tworzenia strategii organizacji
  • współczesne trendy w zarządzaniu strategicznym
  • narzędzia zarządzania strategicznego
  • mechanizmy zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie i ich uwarunkowania
  • nowoczesne metody i modele coachingu
  • innowacyjne modele biznesu
  • zasady rozwijania kompetencji przywódczych
  • model systemu zarządzania dynamicznego

POTRAFI:
  • identyfikować problemy organizacji i na tej podstawie podejmować odpowiednie decyzje strategiczne
  • identyfikować uwarunkowania rozwoju organizacji i wpływ otoczenia na działania strategiczne organizacji
  • stosować poznane narzędzia zarządzania strategicznego
  • stosować narzędzia informatyczne w zakresie zarządzania wiedzą
  • identyfikować i oceniać czynniki kreujące długookresową przewagę konkurencyjną
  • zastosować nowoczesne metody analizy dokonań przedsiębiorstwa
  • zorganizować pracę własną oraz zespołu
POSIADA:
  • zdolności organizacyjne
  • zdolności analityczne miejętności interpersonalne
  • umiejętność pracy zespołowej
  • zdolność do dzielenia się wiedzą
  • chęć rozwoju i uczenia się
  • umiejętność podjęcia dyskusji w języku angielskim
  • takie wartości jak: rzetelność, profesjonalizm, pracowitość, odpowiedzialność
Nowoczesne metody nauczania
Znaczna część zajęć odbywa się w formie ćwiczeń i warsztatów, w trakcie których wykorzystywane są takie metody jak: analizy studiów przypadku (case studies), dyskusje i praca w grupach, prezentacje, metody kwestionariuszowe, gry symulacyjne. Przekazywane treści wzbogacone są o liczne przykłady z praktyki. W ramach zajęć odbywają się również gościnne wykłady praktyków zarządzania (liderów biznesu) nadające jeszcze większy wymiar praktyczny prezentowanym zagadnieniom. Ważnym elementem są seminaria, bazujące na indywidualnym wsparciu kształcenia – tutoring.

Potencjalni promotorzy:
dr hab. prof. US Katarzyna Gadomska-Lila
dr hab. inż. prof. US Alberto Lozano-Platonoff

 Dodatkowa aktywność
Studenci, którzy wybiorą specjalność Zarządzanie strategiczne mogą wziąć czynny udział w życiu uczelni, włączając się w takie działania jak: organizacja konferencji naukowych, spotkań z przedstawicielami świata biznesu, nauki, kultury i innych środowisk, a także inicjatyw na rzecz rozwoju społeczno-gospodarczego miasta i regionu.
Studenci mają również możliwość rozwoju swoich zainteresowań oraz zdobycia umiejętności i doświadczeń w Kole Naukowym Organizacji i Zarządzania „Inicjatywa”, dzięki organizowaniu takich przedsięwzięć jak: realizacja projektów badawczych, warsztaty, seminaria, spotkania z praktykami, akcje charytatywne, inicjatywy społeczne.
Przedmioty  prowadzone  w j. polskim
Funkcje menedżera - studia przypadków
Gry decyzyjne
Gry strategiczne
Komunikacja w organizacji
Koncepcje zarządzania
Kształtowanie kultury organizacyjnej
Podstawy organizacji i zarządzania
Podstawy zarządzania
Praca współczesnego menedżera
Przywództwo i kierowanie zespołem
Przywództwo w organizacji
Sterowanie procesami
Zachowania organizacyjne
Zarządzanie
Zarządzanie dynamiczne
Zarządzanie kulturową różnorodnością
Zarządzanie pracą zespołową
Zarządzanie strategiczne
Zarządzanie wiedzą
Zarządzanie zasobami ludzkimi

Przedmioty  prowadzone  w j. angielskim
Organization and Management
Advanced Management
Leadership in Organization
KATEDRA ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA
ul. Mickiewicza 64, 71-101 Szczecin
tel. (91) 444-1985  
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Kierownik Katedry: dr hab. prof. US Katarzyna Gadomska-Lila
 
Główne obszary badań naukowych pracowników Katedry

zarządzanie organizacjami
nowoczesne metody i techniki zarządzania
koncepcje zarządzania
projektowanie systemów zarządzania
dopasowanie organizacyjne
zarządzanie strategiczne
zarządzanie dynamiczne
elastyczność organizacji
odnowa strategiczna
zmiany w organizacji
koncepcja organizacji uczącej się i organizacyjnego uczenia się
modele biznesu
organizacje sieciowe i wirtualne
zarządzanie zasobami ludzkimi
rozwijanie kompetencji menedżerskich
zachowania organizacyjne
praca zespołowa
komunikacja w organizacji
przywództwo
kultura organizacyjna
zarządzanie międzykulturowe
zarządzanie twórcze
zarządzanie czasem
zarządzanie wiedzą - uwarunkowania dzielenia się wiedzą
knowledge governance
proces podejmowania decyzji
wielokryterialne metody wspomagania decyzji
zastosowanie teorii systemów
cybernetyka ekonomiczna
metody i narzędzia informatyki w zarządzaniu organizacją
narzędzia sztucznej inteligencji w zarządzaniu informacją i wiedzą
wirtualizacja biznesu
współpraca międzyśrodowiskowa
zarządzanie organizacjami pozarządowymi
foresight
relacje międzyorganizacyjne

Wyszukiwarka

kalendarz
Nr 1
Spacer
LipDub WNEiZ US
MBA
studia doktoranckie
Baltic Museums
Pomozesz Pomoge
Akademickie Biuro Karier
Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości US
Stowarzyszenie
Samorząd WNEiZ
Softlandia
WCE
TEKOM
Odwiedź nas: BIP Facebook Youtube

Jak do nas trafić


mapa wneiz