Zeszyty naukowe
Autor: Marian Gołębiowski 187
Strony: 187-197
pdf pełen tekst

Streszczenie
Uwzględniając wymogi normy ISO 9001:2008, najwyższe kierownictwo każdej organizacji powinno powołać menedżera jakości, nadając mu stosowne uprawnienia i powierzając odpowiedzialność za funkcjonowanie systemu zarządzania jakością. W artykule podjęto próbę wskazania wymaganych cech osobowości menedżera jakości, trybu jego powoływania, a także określenia roli i spełnianych zadań w organizacji.
Słowa kluczowe: menedżer jakości, cechy osobowości, rola i zadania w organizacji

THE ROLE AND CHARACTERISTICS OF A QUALITY MANAGER

Summary
Taking into account the requirements of ISO 9001:2008 norm, the top management of any organization should appoint a quality manager, granting him appropriate powers and delegating responsibility for the quality management system. The article attempts to identify personality traits required of a quality manager, the mode of his appointment, as well as his role and tasks fulfilled in an organization.
Keywords: quality manager, personality traits, the role and tasks in an organization