Autor: Ilona Kędzierska-Bujak | 315 |
Strony: 315-329
pełen tekst
Streszczenie
Obecnie przedsiębiorstwa często podejmują współpracę na różnych szczeblach i zasadach. Zdają sobie sprawę z faktu, że działanie bez nawiązania prób współpracy z innymi nie będzie skuteczne w długim okresie i nie przyczyni się ani do poprawy jego konkurencyjności, ani pozycji na rynku. Celem niniejszego artykułu jest pokazanie, że właściwe wprowadzenie i wykorzystanie partnerstwa pozwala jednostkom gospodarczym na rozwój oraz umocnienie pozycji konkurencyjnej na rynku.
Słowa kluczowe: przedsiębiorstwo, partnerstwo, rozwój, konkurencja, skutki partnerstwa
THE PARTNERSHIP OF FIRMS IN THE CONTEXT OF THEIR DEVELOPMENT AND COMPETITIVENESS
Summary
Nowadays, enterprise oftener develop cooperation on miscellaneous levels and rules. They are aware that operating without making an attempt to develop the cooperation with others will not ensure their success in a long period nor will it improve their competitiveness and the market position. The purpose of the paper is to show that the properly formed parthership may allow entities to develop themselves and to strengthen their market position.
Keywords: company, partnership, progress, competition, effects of partnership
pełen tekst
Streszczenie
Obecnie przedsiębiorstwa często podejmują współpracę na różnych szczeblach i zasadach. Zdają sobie sprawę z faktu, że działanie bez nawiązania prób współpracy z innymi nie będzie skuteczne w długim okresie i nie przyczyni się ani do poprawy jego konkurencyjności, ani pozycji na rynku. Celem niniejszego artykułu jest pokazanie, że właściwe wprowadzenie i wykorzystanie partnerstwa pozwala jednostkom gospodarczym na rozwój oraz umocnienie pozycji konkurencyjnej na rynku.
Słowa kluczowe: przedsiębiorstwo, partnerstwo, rozwój, konkurencja, skutki partnerstwa
THE PARTNERSHIP OF FIRMS IN THE CONTEXT OF THEIR DEVELOPMENT AND COMPETITIVENESS
Summary
Nowadays, enterprise oftener develop cooperation on miscellaneous levels and rules. They are aware that operating without making an attempt to develop the cooperation with others will not ensure their success in a long period nor will it improve their competitiveness and the market position. The purpose of the paper is to show that the properly formed parthership may allow entities to develop themselves and to strengthen their market position.
Keywords: company, partnership, progress, competition, effects of partnership