Autor: Anna Bielawa | 255 |
Strony: 255-267
pełen tekst
Streszczenie
Głównym celem niniejszego artykułu jest przedstawienie powiązań i relacji, które mają miejsce pomiędzy jakością i konkurencyjnością w organizacjach usługowych. Firmy usługowe zaczęły rozumieć, że jakość to nie tylko wyższe koszty, ale również możliwość podniesienia ceny danej usługi. Klienci są w stanie zapłacić więcej za usługę, która charakteryzuje się wyższą jakością, jest bardziej satysfakcjonująca i lepiej zaspokaja ich potrzeby i oczekiwania. Dlatego przedsiębiorstwa, chcące skutecznie konkurować w burzliwym otoczeniu, powinny stworzyć odpowiednią strategię projakościową, wdrażać systemy jakości oraz uczestniczyć w konkursach jakości..
Słowa kluczowe: jakość, usługi, konkurencyjność
SERVICE QUALITY AND COMPETITIVENESS OF THE ORGANIZATION
Summary
The main purpose of this article is to present the linkages and relationships that take place between the quality and competitiveness of service organizations. Service companies have begun to understand that quality competition is not only higher costs, but also the possible to raise the price of the service. The customers are able to pay more for a service which is characterized the higher quality, is more satisfi ed and better meet their needs and expectations. That’s way it is important to create an appropriate pro-quality strategy, implement the quality systems and participate in quality contests.
Keywords: quality, services, competitiveness
pełen tekst
Streszczenie
Głównym celem niniejszego artykułu jest przedstawienie powiązań i relacji, które mają miejsce pomiędzy jakością i konkurencyjnością w organizacjach usługowych. Firmy usługowe zaczęły rozumieć, że jakość to nie tylko wyższe koszty, ale również możliwość podniesienia ceny danej usługi. Klienci są w stanie zapłacić więcej za usługę, która charakteryzuje się wyższą jakością, jest bardziej satysfakcjonująca i lepiej zaspokaja ich potrzeby i oczekiwania. Dlatego przedsiębiorstwa, chcące skutecznie konkurować w burzliwym otoczeniu, powinny stworzyć odpowiednią strategię projakościową, wdrażać systemy jakości oraz uczestniczyć w konkursach jakości..
Słowa kluczowe: jakość, usługi, konkurencyjność
SERVICE QUALITY AND COMPETITIVENESS OF THE ORGANIZATION
Summary
The main purpose of this article is to present the linkages and relationships that take place between the quality and competitiveness of service organizations. Service companies have begun to understand that quality competition is not only higher costs, but also the possible to raise the price of the service. The customers are able to pay more for a service which is characterized the higher quality, is more satisfi ed and better meet their needs and expectations. That’s way it is important to create an appropriate pro-quality strategy, implement the quality systems and participate in quality contests.
Keywords: quality, services, competitiveness