Zeszyty naukowe
Autor: Iga Rudawska 353
Strony: 353-362
pdf pełen tekst

Streszczenie

Postępująca ekonomizacja relacji pacjent-usługodawca, trwająca nieprzerwanie co najmniej od 1997 roku skłania do refleksji nad kwestią kształtowania wartości w tytułowym związku. Celem niniejszego artykułu jest dyskusja nad alternatywnymi regułami tworzenia tej wartości poprzez dodawanie korzyści lub minimalizację obciążeń dla pacjenta. Autorka przyjmuje przy tym perspektywę marketingową.

Słowa kluczowe:
opieka zdrowotna, marketing relacji, wartość relacji.

CREATING VALUE IN PATIENT-PROVIDER RELATIONSHIP – MARKETING PERSPECTIVE


Summary

Economization of patient-provider relationship, which has been developed at least since 1997, makes the researchers consider the issue of relationship value and its creation. The aim of this paper is to discuss the rules of shaping patient-provider relationship value. The alternative strategies refer to adding benefits or reducing costs for patients. The author considers theses issues from marketing perspective.

Keywords: healthcare, relationship marketing, relationship value.