Zeszyty naukowe
Autor: Katarzyna Dziewanowska, Monika Skorek 277
Strony: 277-288
pdf pełen tekst

Streszczenie

W niniejszym artykule można wyróżnić dwie zasadnicze części. Cześć pierwsza stanowi zarys teoretyczny prezentujący zmiany, jakie w ostatnich czasach zaszły po stronie ponowoczesnego konsumenta i które wymusiły pewne dostosowania działań przedsiębiorstw. Firmy starają się dotrzeć do nabywców ze swoimi markami w nowy, bardziej zintensyfikowany sposób – a mianowicie poprzez kreowanie doznań i doświadczeń. Druga część artykułu prezentuje wyniki badania przeprowadzonego na klientach sieci handlowych, w którym podjęto próbę określenia poziomu ich lojalności oraz zidentyfikowania kluczowych doznań, jakie towarzyszą procesowi zakupowemu.

Słowa kluczowe: marka, lojalność, ponowoczesność, doświadczenie.

CUSTOMER LOYALTY IN THE CONTEXT OF CUSTOMER SHOPPING EXPERIENCE IN RETAIL CHAIN STORES

Summary
The article consists of two parts. Part one presents a theoretical overview of the changes that have occurred in recent times on the side of a postmodern consumer and thus, have necessitated some adjustments to business operations. Companies are trying to reach out to customers with their brands in a new, more intensified way – namely through the creation of experiences. The second part of the article presents the results of the research done among customers of retail chain stores. The purpose of the research was to determine the level of customer loyalty and key experiences that accompany purchasing process.

Keywords: brand, loyalty, postmodernism, experience.