Autor: Agnieszka Werenowska | 435 |
Strony: 435-446
pełen tekst
Streszczenie
Współcześnie CSR – Społeczna odpowiedzialność biznesu (corporate social responsibility) – jest postrzegany jako rodzaj działalności strategicznej przedsiębiorstwa. Społeczna odpowiedzialność biznesu od dwóch dekad jest nieodzownym elementem marketingu bankowego. Liczące się banki wykorzystują narzędzia CSR do aktywnego wspierania swojego wizerunku jako firmy społecznie odpowiedzialnej. Celem artykułu jest przedstawienie społecznej odpowiedzialności biznesu jako elementu zarządzania oraz kreowania wizerunku banku. Przedstawiono narzędzia CSR możliwe do stosowania przez banki oraz wyniki badań własnych dotyczących oceny narzędzi CSR stosowanych przez banki w opinii konsumentów. Polityka społecznie odpowiedzialna była wśród badanych postrzegana pozytywnie, jednak nie miało to większego wpływu na ocenę instytucji finansowej.
Słowa kluczowe: społeczna odpowiedzialność biznesu, zarządzanie, bank, wizerunek
CSR AS A COM PONENT OF COM PANY ’S IMAGE OF THE BANK
Abstract
Currently, CSR is perceived as a strategic activity of the enterprise. Corporate Social Responsibility is an indispensable element of banking marketing since two decades. Nowadays, all major banks use CSR to promote its image as a socially responsible company. The aim of the study was to present CSR as a part of management and creating the image of the bank. The tools of CSR to be applied by banks were presented as well as the results of the author’s own research concerning the evaluation of CSR tools used by banks in the consumers’ opinion. The policy of social responsibility was perceived positively among the respondents, but it did not really affect the assessment of the financial institution.
Keywords: corporate social responsibility, management, bank, image
JEL Code: M39
pełen tekst
Streszczenie
Współcześnie CSR – Społeczna odpowiedzialność biznesu (corporate social responsibility) – jest postrzegany jako rodzaj działalności strategicznej przedsiębiorstwa. Społeczna odpowiedzialność biznesu od dwóch dekad jest nieodzownym elementem marketingu bankowego. Liczące się banki wykorzystują narzędzia CSR do aktywnego wspierania swojego wizerunku jako firmy społecznie odpowiedzialnej. Celem artykułu jest przedstawienie społecznej odpowiedzialności biznesu jako elementu zarządzania oraz kreowania wizerunku banku. Przedstawiono narzędzia CSR możliwe do stosowania przez banki oraz wyniki badań własnych dotyczących oceny narzędzi CSR stosowanych przez banki w opinii konsumentów. Polityka społecznie odpowiedzialna była wśród badanych postrzegana pozytywnie, jednak nie miało to większego wpływu na ocenę instytucji finansowej.
Słowa kluczowe: społeczna odpowiedzialność biznesu, zarządzanie, bank, wizerunek
CSR AS A COM PONENT OF COM PANY ’S IMAGE OF THE BANK
Abstract
Currently, CSR is perceived as a strategic activity of the enterprise. Corporate Social Responsibility is an indispensable element of banking marketing since two decades. Nowadays, all major banks use CSR to promote its image as a socially responsible company. The aim of the study was to present CSR as a part of management and creating the image of the bank. The tools of CSR to be applied by banks were presented as well as the results of the author’s own research concerning the evaluation of CSR tools used by banks in the consumers’ opinion. The policy of social responsibility was perceived positively among the respondents, but it did not really affect the assessment of the financial institution.
Keywords: corporate social responsibility, management, bank, image
JEL Code: M39