Autor: Maciej Mitręga, Justyna Laskowska-Witek | 25 |
Strony: 25-36
pełen tekst
STRESZCZENIE
W artykule przedstawiono tzw. zdolność przedsiębiorstwa do współtworzenia wartości z klientem jako wyłaniający się obiekt badań w marketingu i zaproponowano narzędzie pomiarowe służące do pomiaru tej zdolności. Zaprezentowane są też wyniki badań bezpośrednich umożliwiające ocenę zaproponowanego modelu pomiarowego, a także wnioski dotyczące możliwości wykorzystania tego modelu w dalszych badaniach.
Słowa kluczowe: logika usługowa, marketing, współtworzenie wartości z klientem, dynamiczne zdolności organizacji
ROUTINES OF CUSTOMER VALUE CO-CREATION – CONCEPTUALIZATION AND MEASUREMENT
Abstract
This paper proposes so-called customer value co-creation capability as and emerging research area in marketing and it develops the measurement tool adjusted to this capability. The paper presents results of field research that allows for measurement model testing. Suggestions for further research are discussed.
Keywords: service dominant logic, marketing, customer value co-creation, dynamic capabilities
Kod JEL: M31
pełen tekst
STRESZCZENIE
W artykule przedstawiono tzw. zdolność przedsiębiorstwa do współtworzenia wartości z klientem jako wyłaniający się obiekt badań w marketingu i zaproponowano narzędzie pomiarowe służące do pomiaru tej zdolności. Zaprezentowane są też wyniki badań bezpośrednich umożliwiające ocenę zaproponowanego modelu pomiarowego, a także wnioski dotyczące możliwości wykorzystania tego modelu w dalszych badaniach.
Słowa kluczowe: logika usługowa, marketing, współtworzenie wartości z klientem, dynamiczne zdolności organizacji
ROUTINES OF CUSTOMER VALUE CO-CREATION – CONCEPTUALIZATION AND MEASUREMENT
Abstract
This paper proposes so-called customer value co-creation capability as and emerging research area in marketing and it develops the measurement tool adjusted to this capability. The paper presents results of field research that allows for measurement model testing. Suggestions for further research are discussed.
Keywords: service dominant logic, marketing, customer value co-creation, dynamic capabilities
Kod JEL: M31