Zeszyty naukowe
Autor: Iwona Markowicz 261
Strony: 261-273
pdf pełen tekst

Streszczenie
W artykule ukazano niektóre aspekty optymalizacji warunkW województwie zachodniopomorskim w latach 2009–2011 realizowany był projekt „Wdrażanie usprawnień zarządczych w JST na obszarze województwa zachodniopomorskiego”. Jego celem było wdrożenie usprawnień między innymi w zakresie metod mierzenia satysfakcji klientów i pracowników urzędów. Celem artykułu jest przedstawienie wyników zbiorczej analizy satysfakcji klientów indywidualnych dla ośmiu powiatowych i gminnych urzędów. Źródłem danych są ankiety przeprowadzone wśród 1559 osób. Analizie poddano oczekiwania i ocenę jakości świadczonych przez JST usług.
Słowa kluczowe: jednostki samorządu terytorialnego, jakość usług, SERVQUAL

RATE OF THE QUALITY OF SERVICES PROVIDED BY THE LOCAL GOVERNMENT UNITS

Summary
In Zachodniopomorskie province in the years 2009–2011 the project ,,Initiate management improvement in Local Government Units in the area of Zachodniopomorskie province” is being realized. The aim of this project is to initiate improvement in range of methods of measuring the customers and office workers satisfaction. The aim of the article is to present the results of pooled analysis of individual customers for eight poviats and commune departments. The surveys conducted among 1559 people are a source of data. Analysis included the expectations and the rate of the quality of services provided by Local Government Units.
Keywords: Local Government Units, quality of services, SERVQUAL