Zeszyty naukowe
Autor: Angelika Pabian 385
Strony: 385-393
pdf pełen tekst

Streszczenie:
W artykule omówiono zmiany, które dokonały się na rynku usług edukacyjnych szkolnictwa wyższego w Polsce. Wprowadzenie zasad marketingowych do zarządzania uczelnią spowodowało, że edukację zaczęto postrzegać w kategoriach produktu komercyjnego. Szkoły wyższe są dzisiaj zobowiązane odpowiadać na potrzeby studentów, co implikuje permanentne projektowanie produktu kształceniowego. Jednym z głównych problemów, który został poddany dyskusji w artykule, jest traktowanie studenta w kategoriach klien ta. Podkreślono różnicę między klientem a kupującym na gruncie szkolnictwa wyższego, ponadto omówiono kreowanie wartości dla studentów. Głównym celem opracowania jest ukazanie różnych źródeł tworzenia wartości oferowanej studentowi, szczególnie rozpatrywanych w kontekście wprowadzenia zajęć e-learningowych.
Słowa kluczowe: student-klient, produkt kształceniowy, e-learning

E-LEARNING IN THE CONTEXT OF CREATING VALUE FOR A STUDENT

Abstract:
The article treats about the results of the changes which appeared on the higher education market in Poland. Introduction of marketing rules into the higher school management caused that education is shown as a product. The universities have to respond to the students’ needs and design educational product all the time. The one of the main problems discussed in the article is treating present and potential students as clients. The author emphasizes the difference between a client and a customer on the HE market. The article raises also the issue of value creation for students. The main purpose of the paper is to explore the types of value given to students, especially created by introduction e-learning.
Keywords: student-client, educational product, e-learning