Zeszyty naukowe
Autor: Jacek Kuczowic 229
Strony: 229-238
Słowa kluczowe: małe przedsiebiorstwa, zarządzanie wartością
Keywords: small business, value based management
Klasyfikacja JEL: G32, D22
pdfpełen tekst

Streszczenie

Zarządzanie początku XXI wieku zdominowane zostało przez koncepcję ukierunkowania działań przedsiębiorczych na wzrost wartości przedsiębiorstw. Tymczasem, tradycyjne podejście do roli biznesu w życiu właścicieli małych przedsiębiorstw powoduje, że koncepcja zarządzania przez wartość (VBM) nie weszła do kanonów zarządzania najmniejszymi podmiotami. W ich przypadku brak jest bowiem (aktualnie) podstawowych przesłanek wdrażania VBM. W artykule podjęto próbę odpowiedzi na pytanie o rolę kategorii wartości biznesu w zarządzaniu małymi przedsiębiorstwami.

CREATING VALUE IN SMALL BUSINESS MANAGEMENT – THE FUTURE OR A DEAD END?

Summary
Business management of the early twenty-first century has been dominated by the concept of focusing entrepreneurial action on the growth of companies’ value. Therefore, the traditional approach to the role of business in the lives of small business owners, results in the value based management (VBM) concept being absent from the set of business management standards relating to smaller operators. Indeed, in their case, there are no basic reasons (for the time being) for implementing VBM. The paper seeks to answer the question about the role of business value in the management of small enterprises).