Zeszyty naukowe
Autor: Tomasz Słoński 673
Strony: 673-682
Słowa kluczowe: wycena marki, fuzje, przejęcia
Keywords: brand valuation, mergers, acquisitions
Klasyfikacja JEL: G34
pdfpełen tekst

Streszczenie
W literaturze na temat wyceny marek brak jest jednoznacznych wskazań na temat procedury wyboru rodzaju wartości marki. W naszym kraju problem ten jest szczególnie istotny w transakcjach restrukturyzacji majątkowej przedsiębiorstwa. Identyfikacja rodzaju wartości marki wnoszonej aportem będzie zależała od strony transakcji, ponieważ nie we wszystkich sytuacjach analiza kontrybucji będzie przestrzegana. W artykule przedstawiono konsekwencje stosowania koncepcji pozbawionej w wycenie marki, będącej przedmiotem procesu restrukturyzacji majątkowej. Proponowane rozwiązania można stosować również w wycenie innych aktywów niematerialnych i prawnych przedsiębiorstwa.

BRAND VALUATION USING THE DEPRIVED VALUE CONCEPT IN ASSET RESTRUCTURING PROCESS

Summary
The purpose of this paper is to fill the gap in the financial literature concerning the procedure of brand value identification. A selection of proper valuation methodology depends on different value concepts accepted by the analyst. Although the contribution value concept is widely used in capital budgeting methodology, it is not often accepted in brand valuation. The consequence of using deprived value results in the decrease of brand value. The presented procedure may be used in valuation of different parts of enterprise’s intellectual capital.