Zeszyty naukowe
Autor: Marta Kadłubek 315
Strony: 315-326
pdf pełen tekst

Streszczenie

Większość specjalistów i naukowców zajmujących się sferą logistyki, a zwłaszcza obsługi klienta w logistyce, zgadza się co do jej kluczowej funkcji w biznesie. Co więcej, w ciągu ostatnich kilku lat wyłonił się trend postrzegający logistykę i obsługę klienta w logistyce jako proces, który prowadzi do wytwarzania wartości.
Głównym celem niniejszego artykułu jest wskazanie zagadnienia tworzenia wartości i obsługi klienta w logistyce. Rozważania rozpoczynają się od zwięzłego przeglądu literatury przedmiotu, którego celem jest określenie pojęcia logistyki i obsługi klienta. Następnie na bazie cytowanych definicji uwypuklono kilka istotnych kwestii w odniesieniu do wartości i obsługi klienta w logistyce. Wybrane definicje dostarczyły szeregu ujęć logistyki, które koncentrują się na aspektach miejsca i czasu w kontekście wartości wytwarzanej w logistyce. Ponadto zwrócono uwagę na fakt, że obsługa klienta stanowi komponent o kluczowym znaczeniu w każdej definicji logistyki czy wartości w logistyce. Jednocześnie cytowana literatura przedmiotu uświadamia, że koncepcja jakości jest albo wbudowana w definicje logistyki, albo używana w nich w charakterze zamiennika.

Słowa kluczowe: logistyka, obsługa klienta, wartość.

VALUE AND CUSTOMER SERVICE IN LOGISTICS

Summary
Most professionals and academics who are engaged in the sphere of logistics, especially customer service in logistics, agree that it is a key function within business. Moreover, there has been a tendency over the last few years to consider logistics and customer service in logistics as a process which leads to value creating.
Main purpose of this article is to indicate the problem of value creation and customer service in logistics. The article initiates brief literature review which aim is to appoint terms of logistics and customer service. Afterward on the base of quoted definitions several important issues in reference to the value and customer service in logistics were enhanced. Chosen definitions offered a number of accepted formulations of logistics that focus on the time and place aspects of the value created by logistics. Moreover an attention was paid to the fact that customer service is a critical component of any definition of logistics or logistics value. Simultaneously quoted literature review enlightens that the idea of quality is either incorporated in definitions of logistics value or used as a substitute.

Keywords: logistics, customer service, value.