Autor: Magdalena Mrozik, Sylwia Gostkowska-Dźwig | 145 |
Strony: 145-154
pełen tekst
Streszczenie
Jakość stanowi czynnik decydujący o sukcesie rynkowym przedsiębiorstwa. Odnosi się to również branży transportowej, gdzie występuje niezwykle silna konkurencja oraz zróżnicowanie oczekiwań usługobiorców. W artykule przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych wśród klientów przedsiębiorstw transportowych. Dotyczyły one czynników, które mają największy wpływ na jakość świadczonych usług transportowych.
Słowa kluczowe: jakość usługi, zarządzanie w transporcie, klienci usług transportowych.
SIGNIFICANT FACTORS AFFECTING THE QUALITY OF SERVICE IN TRANSPORT COMPANY CUSTOMERS IN THE ASSESSMENT
Summary
Quality is the decisive factor for market success the company. This also applies to the transportation industry, where there is very strong competition and diversification of the expectations of recipients. The article presents the results of studies conducted among customers of transport companies. These related factors that have the greatest impact on the quality of transport services
Keywords: quality of service, management in transport, customers of transport services.
pełen tekst
Streszczenie
Jakość stanowi czynnik decydujący o sukcesie rynkowym przedsiębiorstwa. Odnosi się to również branży transportowej, gdzie występuje niezwykle silna konkurencja oraz zróżnicowanie oczekiwań usługobiorców. W artykule przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych wśród klientów przedsiębiorstw transportowych. Dotyczyły one czynników, które mają największy wpływ na jakość świadczonych usług transportowych.
Słowa kluczowe: jakość usługi, zarządzanie w transporcie, klienci usług transportowych.
SIGNIFICANT FACTORS AFFECTING THE QUALITY OF SERVICE IN TRANSPORT COMPANY CUSTOMERS IN THE ASSESSMENT
Summary
Quality is the decisive factor for market success the company. This also applies to the transportation industry, where there is very strong competition and diversification of the expectations of recipients. The article presents the results of studies conducted among customers of transport companies. These related factors that have the greatest impact on the quality of transport services
Keywords: quality of service, management in transport, customers of transport services.