Zeszyty naukowe
Autor: Dariusz Nowak 871
Strony: 871-882
pdf pełen tekst

Streszczenie

Osiągnięcie sukcesu przez przedsiębiorstwo w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu, w okresie rozwoju rynków globalnych, wzrostu niepewności i ryzyka oraz rosnącej i silnej konkurencji wymaga elastycznego podejścia do zmieniających się zasad i potrzeb rynku. Współcześnie jedną z takich zasad jest kooperacja, którą traktuje ją jako rodzaj strategii wpływającej na pozycję konkurencyjną. Przedsiębiorstwa poszukują nowych partnerów, którzy poprzez łączenie zasobów, wymianę wiedzy i rozwój bliskich stosunków współuczestniczą w procesie tworzenia wartości. Artykuł przedstawia rezultaty badań empirycznych odnoszących się do wpływu kooperacji na wybrane obszary działalności przedsiębiorstwa.

VALUE OF THE COMPANY IN A PROCESS OF COOPERATION IN THE EMPIRICAL RESEARCH
Summary
Achieving success by the enterprise in dynamically changing surroundings, in the period of the global markets development, increase in uncertainty and risk and developing strong competition, requires the elastic approach towards changing principles and market needs. One of the present – day principle is cooperation. Most of the enterprises treat it as a kind of strategy which allows to achieve a competitive power. They are looking for the new partners which participate in the process of value creation. The paper presents the results of empirical examinations concerning the influence of cooperation on chosen areas of enterprises activity.